Tryg Legehjelp - inkludert i medlemskapet

Fra 1. januar 2021 får alle medlemmer Tryg Legehjelp inkludert i medlemskapet. Tilgjengelig 24 timer i døgnet – 365 dager i året – også på reise.

Kvinnelig lege-brankokosteski.jpg

Tilgjengelig 24/7

Tryg Legehjelp holder åpent hele døgnet. Det er ingen ventetid. Når du ringer får du snakke med en sykepleier som lytter til ditt problem og stiller relevante spørsmål. Noen ganger kan samtalen med sykepleieren løse problemet, hvis ikke blir du ringt tilbake av en lege innen kort tid.

Tjenesten kan også benyttes av ektefelle/samboer og barn.

Ta kontakt på 55 17 90 09.

Dette kan du få hjelp med:

  • Resepter 
  • Henvisning til spesialist
  • Veiledning til offentlige og private helsetjenester
  • Online konsultasjon ved behov
  • I noen tilfeller kan det skrives ut kortere sykemeldinger 

Spar tid og penger 

Du slipper å vente på legetime og oppsøke legen fysisk. Med dagens covid-19 situasjon er telefonkontakt å foretrekke for mange. Det kan også føles tryggere og enklere å snakke med en norsk lege hvis noe oppstår på reise i utlandet. 

Selv om mye kan gjøres via en samtale, så er det ikke alt som kan løses over telefon. I tilfeller der legehjelpen mener det er nødvendig med en fysisk konsultasjon, vil du selvfølgelig bli anbefalt å gå til fastlege, legevakt, sykehus eller privat legesenter.

 

Tjenesten Tryg Legehjelp leveres av Helsetelefonen. Samtaler med Tryg Legehjelp er konfidensiell, og Tryg har ikke innsyn i opplysninger som du gir til Tryg Legehjelp.