Den beste julegaven du kan gi deg selv og dine nærmeste er å forsikre deg og familien din

Som medlem får du de aller viktigste forsikringene til en fast lav medlemspris. Du kan spare opptil 80 % på å kjøpe forsikringene hos Juristforbundet Forsikring.

179206661_gave.jpg

Sikre inntekten din – uføreforsikring

Hva skjer hvis store deler av inntekten din blir borte? Utgiftene forsvinner dessverre ikke.

Her er et tenkt eksempel: Du tjener 1 million. 1 G er i skrivende stund 118 620 kr. Uføretrygd vil da bli 469 735 kr (beregnet av inntekten opp til 6 G). Du får altså bare utbetalt 47 prosent av inntekten. Inntektstapet er på hele 53 prosent.

Med uføreforsikring får du og din familie mulighet til å beholde samme levestandard ved å redusere gapet mellom det du faktisk tjener og hva du får utbetalt fra NAV. Dette kan være med på å gi et lite pusterom i en utfordrende situasjon. Uføreforsikring er derfor en av de viktigste forsikringene du kan ha.

Les mer om våre uføreforsikringer uførekapital og uførerente

Sikre de viktigste i livet ditt - barneforsikring

Har du barn anbefaler vi deg også å forsikre barnet ditt. En barneforsikring vil kunne gi en ekstra økonomisk sikkerhet ved ulykke, sykdom og hvis barnet ditt blir ufør i ung alder. Les mer om vår barneforsikring

Sikre dine etterlatte – dødsrisiko

Hva vil skje med boligen din dersom du dør? Bor du alene er ikke dødsrisiko eller livsforsikring som det også kan hete, noe du trenger å prioritere, men bor du sammen med noen og dere har gjeld på boligen, er det ikke sikkert den etterlatte klarer å betale ned gjelden alene dersom det verste skulle skje. Livsforsikring er med på å sikre at dine etterlatte kan fortsette å bo der de bor, og slippe store endringer i livet og den belastingen det er med å flytte.
Les mer om vår dødsrisikoforsikring

Andre viktige forsikringer

Når du har tatt stilling til de viktigste forsikringene kan det være aktuelt å vurdere andre forsikringer som er med på å gjøre tilværelsen litt enklere hvis det skulle skje noe uforutsett.

·         Behandlingsforsikring

Det norske helsevesenet gir alle rett på behandling, men det kan være lang ventetid. Med en behandlingsforsikring er du garantert behandling innen 10 virkedager. Du får dekket fysioterapeut, kiropraktor med mere. Les mer om vår behandlingsforsikring

·         Kritisk sykdomsforsikring

Denne forsikringen er et godt supplement til uføreforsikring som gir en rask engangsutbetaling hvis du skulle bli rammet av en alvorlig sykdom som for eksempel kreft eller hjerteinfarkt. Du velger selv hva utbetalingsbeløpet skal være og hva du vil bruke det på. Les mer om vår kritisk sykdomsforsikring

·         Ulykkesforsikring

Gir deg rett til utbetaling hvis det skulle skje en ulykke som medfører en medisinsk invaliditet. I tillegg til at du får dekket deler av nødvendige utgifter til behandling som følger av ulykken. Les mer om vår ulykkesforsikring

Trenger du hjelp til å finne ut hva du og familien din trenger, så kan vi på forsikringskontoret hjelpe deg. Ring oss på 23 11 33 11 eller send oss dine spørsmål her.